Vad tv serien Nikita handlar om


Jag fick frågan vad serien Nikita handlar om, och jag tänkte att jag kunde göra en snabb förklaring så gott jag kan.

Serien Nikita är en fortsättning utav filmen Nikita, själv har jag inte sett filmen men man förstår ändå eftersom det är ett väldigt bra intro innan varje avsnitt. I introt så berättas det viktigaste som har hänt och vad själva serien handlar om. Så man kan börja kolla på serien nu även fast den har hållit på ett litet tag nu. Det är första säsongen som visas nu. 

Den handlar i alla fall om Nikita och hennes vän Alex (Alex är en tjej). Själva serien handlar om att Nikita ska bryta ner och förstöra en organisation som heter Division. När Nikita var tonåring så dödade hon en person och skulle därför sättas i fängelse. Men Division tog henne ut ur fängelset och iscensatte hennes död. Hon existerade nu inte för omvärlden och blev tränad för att bli en serie mördare för Division. 
Hon lyckas sedan fly och vill nu bryta ner organisationen för att fler inte ska drabbas på samma sätt.  

Så nu är Alex en del av Division men jobbar egentligen för Nikita och ger Nikita information från insidan. Men det är farligt och Division tvekar inte för att döda någon.
I serien så finns allt det som jag älskar, spänning, kärlek, humor, hjälpsamhet och överraskningar.
Denna serie är en stor rekommendation från mig. Den visas på kanal 5, onsdagar klockan 21.55

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Okej! :D Roligt att du svarade med ett inlägg. Tycker det verkar spännande!

2010-12-17 @ 16:48:15
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback