Daglig träning

Som jag sa tidigare så har jag börjat med att göra sit-ups morgon och kväll, tänkte att jag kanske kunde dela med mig av dom. Eftersom ju närmare jul det blir så äter jag mer, jag menar julgodis, varm choklad och liknande. Så för att förhindra julmagen så har jag börjat i god tid iår med att träna magen, får ju dessutom lite magmuskler :)

Men ifall någon kanske är intresserad så är detta vad jag gör:
Först: 8 vanliga sit-up
Sedan: 8 sit-ups åt höger
Sedan: 8 sit-ups åt vänster
Sedan: Sträck upp benen i luften så du bildar ett L med kroppen, gör sedan 8 sit-ups och håll hela tiden benen uppe och håll dom raka.
Sedan: Sära på benen så att du bildar ett V med benen och gör 8 sit-ups, benen ska fortfarande uppåt men särade i en trubbig båge.
Sedan: 8 vanliga sit-ups

Hoppas min förklaring var okej och att man förstod, detta är det antalet jag gör, och man får inte ha några pauser! Om det är för lätt eller för svårt är det bara att ända siffrorna, men det ska ju vara jobbigt!
Tips: För att komma ihåg att göra morgon och kväll har jag sattit på alarm på mobilen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Tack för tipset gumman :) :* <3

2010-11-11 @ 21:48:28
URL: http://tontbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback