Hälsa

Man ska ta hand om sig själv så att ens hälsa är bra, det vet alla. Men man kan se på hälsa på många olika sätt. Att se bra ut är inte samma sak som att kroppen mår bra. Man ska äta nyttigt, motionera, träna och vila.
Själv gör jag ingen av detta saker ordentligt, jag äter onyttigt, tex idag var min lunch en donken pommes. Men träna försöker jag faktiskt göra lite, jag går ju på en timmes dans i veckan och sedan så har jag börjar göra olika magmuskelsövningar varje dag.

Men detta är ju endast kroppsligt. Att må bra på insidan (alltså personligheten) är nästan ännu viktigare. När jag får perioder med dåligt självförtroende så brukar jag göra så att varje gång jag ser mig i spegeln så ska jag tänka på ngt nytt positivt med mig själv.

Och om jag känner mig tjock ngn dag så sätter jag bara på mig en munktröja och tänker inte mer på det eller så tänker jag på sådana där personer som väger kanske 200kg och som skulle vara jätte glada om dom var lika smala som mig, det får mig att känna mig tacksam för hur jag ser ut och min storlek.

De "fula" sakerna på dig själv som du ser, ser sällan någon annan.

Se det vackra i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback