Det är det oviktiga som är intressant


Jag kom och tänka på det, det är mycket roligare att lära sig ganska onödiga saker än de saker som skolan säger åt en att lära sig. Jag sitter nu och läser på wikipedia om lite olika saker, bara för att få tiden att gå, och det är ju lixom intressant. Jag tycker om att lära mig nya saker, men de saker skolan säger till en att man ska kunna... alltså det är ju nästan döden!
Jag menar, visste ni att 90% av världens seriemördare kommer från USA? Ganska onödig fakta, men på något vis är det ganska kul att veta, eller hur? Visste ni tex. att människor och delfiner är de enda varelserna som har sex för kul skull? Jag menar, det finns en massa konstiga saker som man inte vet, men som är roliga att veta, men skolan lyckas ändå att välja alla de tråkiga! Hela otroligt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback