Testa på något nytt

När jag har tecknat mina blyertsteckningar så har jag ritat dem på akvarellpapper. Det är det enda tecknar papper som jag har hemma och eftersom jag började väldigt plötsligt så har jag bara inte kommit iväg för att köpa papper till blyerts teckningar.
På julavslutningen så fick jag av gulliga Maria Hallme ett akvarell block, men eftersom jag inte har tecknat något akvarell och eftersom jag har bestämt mig för att inte börja rita blyerts innan jag har köpt papper, så har jag inte ens kollat på papperet.
Jag hittade blocket nu i en hög av de saker som jag har gjort på bilden under terminen. Så eftersom jag inte tänker rita blyerts så ska jag nu testa på akvarell. Haha, undra hur detta kommer gå!
Jag har aldrig varit så speciellt bra på akvarell målandet, ganska dålig rent ut sagt eftersom jag tycker mer om att rita med en helt annan teknik. Men nu ska jag försöka ge det en chans, jag har tänkt att jag ska försöka rita körsbärsblommor, den japanska sorten. Inte att rita av en blid helt utan bara genom att kolla på olika bilder och därifrån försöka rita.
Men ska äta middag nu så det blir efter maten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback