torsdags, mammas födelsedag

Heeejsan Svejsaan!
I torsdags så fyllde min mamma år! Så klockan halv sex gick jag upp för att göra frukost på sängen till henne (även fast jag hade lov), det var hämskt att gå upp, men så fort jag hade get henne frukosten och pratat lite så gick jag och lade mig igen och sov till typ 12.
När jag vaknade så var Jenny redan uppe och vi började prata om vad vi skulle laga för mat till mamma, för hon hade sagt dagen innan att hon ville att vi skulle laga maten :)    Jenny sa att mamma hade sagt att hon gärna vill ha sushi, så sushi vart det vi gjorde :P
När vi båda hade ätit frukost så gick vi in på datan för att kolla vad vi skulle köpa för att kunna göra sushi, det tog lite tid innan vi hade hittat allt vi behövde och skrivit ner det. Men när vi var klara så gick vi till COOP där vi köpte allt på listan som vi kunnde hitta, men när det fortfarande var några saker som vi saknade så var vi tvungna att gå till ICA MAXI där vi hittade det sista. Samanlagt nu så hade vi handlat mat, blommor, godis, balonger m.m för över 600!!
Men när vi kom hem och hade packat upp så började vi blåsa upp balongerna :) när vi var klara med det (som säkert tog en timme, för balongerna "ville" värkeligen inte bli upp blåsta) så började vi med riset, då var klockan typ 18. Riset tog typ en och en halv timme att göra! Men när det var klart så var det bara det roliga kvar, att göra dom! :)  
Det gick faktiskt riktigt bra, och vår sushi såg riktigt god ut! :D
När mamma kom hem så vart hon riktigt förvånad! När vi väl började äta så var det lika gott som det såg ut, och det smakade köpt! :P
När vi hade ätit klart så åt vi tårta som vi också hade gjort :)<33

Så det var vad som hände i torsdags,
Puss<3


                                              allt vi köpte


    


Kommentarer
Postat av: elin

HAha seriöst, vicky gillar du suchi? sen när då?"! :S vidriga barn :P HAHA SKOJA<3

2009-03-03 @ 20:53:00
URL: http://sverigesbrudar.blogg.se/
Postat av: Vicky

haha, trodde inte att jag skulle göra det, men det va faktiskt jätte gott :D

2009-03-07 @ 18:58:04
URL: http://vickybergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback