Lite enkla instruktioner

Jag fick frågan hur jag gjorde shortsen och det är lätt! Jag trodde själv aldrig att jag skulle kunna göra något sådant med det är verkligen inte så svårt!
Det enda du behöver är papper, blyertspenna, bild på de shorts du ska rita av och sedan en stompf (det ser ut som en penna men är endast gjord av papper, kostar mindre än 20 kr på tex panduro)
Sedan så ritar du upp konturerna och endast konturerna!
Sedan tar du en mörkare blyertspenna (om du har det, jag har inte testat att rita med vanliga, men det kanske går) och ritar där det är som mörkast och sedan så tar du stompfen och drar ut färgen och bildar veck och liknande.
Om du inte har en stompf och inte vill köpa en så kan du använda dig av en putsduk. Det gjorde jag på min första teckning och det gick okej. Det blir bättre med stompf men det fungerar att använda putsduken.
Haha fan vad jag låter! Som värsta beservisern! Men det är absolut inte min mening, men det är bara det att så fort du börjar rita så är det så lätt att förstå tekniken (det tyckte jag i alla fall, men jag har alltid varit intresserad av att teckna och rita)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback