Kungsberget

Ser ni den stora luftmaddrassen bakom mig? Det är ett hopp framför som både Elin och jag hoppade på, GALET kul!

På lovet så vart det faktiskt Kungsberget! Jag trodde ett bra tag att det inte skulle bli av men det blev det, så i fredags var jag på cityterminalen klockan 7 på morgonen då bussen gick. Det vart bara jag, Mayo och Elin Sigvardsson, hade ju tänkt att fler skulle följa med men alla var typ bortresta eller kunde inte.
Riktigt roligt var det, och jag måste säga tack och lov att Elin övertalade mig att ha på mig hjälm! Jag introducerade Mayo och Elin till funparken så de hoppade faktiskt för första gången! Jag är lite stolt över att jag fick dem att göra det även fast det bara vart på blåa hopp.
Jag började hoppa på ett blått och det gick bra, testade en gång till och tog mer fart, då tog jag för mycket och höll på att göra en frammåt volt, så jag flög över landningen och föll på huvudet. Så då tänkte jag: "Jag kör ett rött istället då, då kommer det ju gå bättre". Och gissa vad, jo jag gorde exakt samma sak igen! Tog för mycket fart, en halv frammåt volt och landade på huvudet/axeln. Jag trodde min axel skulle trilla av efter det typ.
På kvällen drog jag hem till Sofia och vi hade mys, vi gjorde hemma gjorda Ben&Jerry, typ. Men då började jag få svindel och dagen därpå (lördagen) så mådde jag illa, hade så ont från nacken-axlarna att jag knappt kunde röra mig. Min morsas förklaring vart en lätt hjärnskakning och att en knota skulle ha flyttat på sig typ. Det var INTE kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback