11:08 in the morning, update

Så himla underbart att vara ledig idag! Alla fredagar är man ledig då vi går längre än andra skolor gör om dagarna, så vi får tillbaka våran tid genom att vara ledig på fredagar. Grymt måste jag säga!
Skolan är nice, liten gärmfört vad jag är van vid, men det är kul. Var inte lite nervös inför första dagen, eller var mer nervös för sport än vad jag var för skolan men det har gått bra. Alltid svårt att spela en sport du inte har någon tidigare erfarenhet av eller ens kan reglerna till! Men jag försöker lära mig!
Luften här är så himla tunn så har haft huvudvärk ändå sedan jag kom hit, men det har börjat lägga sig nu. Är högt över vatten nivån så håller på att vänja mig. 
Skolan startar 7:55 - US History (Har precis ändrat mitt schema, hade första Anatomy men kändes ganska värdelöst då jag inte kommer ha mer naturvetenskap när jag kommer tillbaka till Sverige, men jag kommer ha historia.
Breakfast - Japp, skolan serverar fukost, är ganska nice då man inte behöver stressa om det på morgonen, men är ju inte heller van vid deras matvanor än så har blivit förvånad över maten typ varje dag. 
PE (idrott) - Precis som svenska idrottslektioner, ganska härligt att ha det varje dag faktiskt.
AP English - Den absolut svåraste Engelskan de har på hela skolan, har ingen aning om varför jag hamnade i den/sa ja till det. Läxor varje dag, och då man har samma lektioner varje dag betyder det att läxorna är alltid till dagen efter, nice -.- . Fast det har faktiskt hjälpt mig lite med att ta tag i saker på direkten, vilket är bra. Funderade först på att byta till en enklare engleska, men gillar mina andra klasser och människorna i dem så ska försöka stanna ett tag till längre i alla fall. 
ICAP - Förberedande klass för Universitet eller Collage, fast påminner mer om mentorstid bara. Alla måste ta den.
Psychology - Intressant lektion, speciellt då jag får höra det Amerikanska perspektivet och hur deras kultur har påverkt dem. Jag kommer ha Psychology när jag kommer tillbaka till Sverige, så kommer få se kontrasten då också.
Lunch - Har bara 25 minuters lunch, tror frukosten är kortare. Men man hinner, typ haha.
Art - Så himla chill det är! Inte alls som bild va i gymnasiet då jag gick estet linjen men inriktning på bild, nej detta är som 9an igen!
Algebra 2 - Hittils så kan jag redan allt som vi har gått igenom, så blir mer av repeterande, men känns bra då jag åtminstonde inte kommer tappa all min matte.
US Goverment - Ganska intressant klass då jag kan typ ingenting om den. Men läraren är bra så blir inte en jobbig lektion. 
Alla lektioner jag har nu är ganska chill, lär mig grejer men det är inte det överseriösa (förutom min engelska lektioner). Får fortfarande läxor varje dag och med träning efter skolan som slutar typ 19:00, så blir det en del för måste ju ta mig hem, äta middag, göra läxor och så vill jag ju vara social med min familj.
Sorry för det långa inlägget, tror även att min svenska inte har varit den bästa men ni fattar säkert!
 
Oh! And btw, my phone won't work, trying to get a new one but there have been so much trouble with it. Anyhow, therefore I have no pictures that I can post.
 
// And for the English, sorry but I am in a bit of a hurry because I have to get ready to go to Alamosa and buy some stuff that I am missing for sports. But use Google translalor that you can find on your right, hope it doesn't make too many misstakes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback